Over Thimo Sonius

Heb je vragen?
Laat het gerust weten!
 

 

E-mail: [email protected]

Tel: 030 - 227 2947 

Adres (bezoek op afspraak):

Centurionbaan 160-18,
3769AV, Soesterberg, (Utrecht) Nederland.

KvK: 51659166 | Algemene voorwaarden

Hi, ik ben Thimo Sonius

Na het ongeluk van mijn dochter werd ik pas echt wakker.


Vrijdag 26 juni 2020, de dag herinner ik mij als gisteren. Onze dochter van 6 maanden oud werd met spoed opgenomen vanwege hersenvliesontsteking.

Je wereld stopt met draaien of je het nu wilt of niet.

 

Ik werkte 7 dagen per week en 16 uur per dag. Ik wist niet beter. 

Werken? Ik ben er niet vies van, nog steeds niet. Als het gedaan moet worden dan doe ik dat, ook als niemand komt helpen. Het vele werken glipt erin, vooral als je het naar je zin hebt, met leuke mensen samenwerkt of iets doet dat gaat bijdragen aan je grotere doel, je grotere droom.

Want laten we eerlijk zijn, je werkt meer dan de gemiddelde persoon als je een bepaald doel voor ogen hebt. Dat doel verschilt per persoon en kan met de tijd ook veranderen. Dit doel houdt je in beweging en zorgt dat je zoveel mogelijk tijd hiervoor investeert om je doel eerder te kunnen behalen.

7 dagen werken deed ik al vanaf dat ik stage mocht lopen naast mijn opleiding. 's Ochtends vroeg aanwezig en 's avonds laat naar huis. Het was een geweldige tijd, het betaalde in verhouding helemaal niks. Maar dat maakte toch niet uit, er was toch geen tijd om het uit te geven. 

Gevangen in mijn eigen bedrijf.

Door de jaren heen, het vele werken waarin dagen van 16 uur "normaal" waren geworden en continue bereikbaar zijn iets dwangmatigs leek te zijn, voelde het alsof ik gevangen zat in mijn eigen bedrijf. Ik kon voor mijn gevoel geen kant op.

Ik had contracten, verplichtingen, verantwoordingen naar klanten, collega's, leveranciers... Bovenop alles had ik er ook veel tijd en geld in geïnvesteerd. Zou ik dat ooit nog terugzien?

Je kunt niet alles plannen

 

Door de jaren heen ben ik vaak gevallen en weer opgestaan. Het resultaat is dat ik op dit moment een aantal bedrijven en samenwerkingen heb (dan wel aandeelhouder ben).

In het verleden heb ik nog enkele bedrijven en samenwerkingen (bedrijven) gehad die inmiddels zijn gestopt of zonder mij zijn verder gegaan. Het kan dus zeker zo dat je dit in de zoekmachines en via social media kanalen nog hier content van tegenkomt. Dan weet je hierbij dat ik niet met alles meer actief betrokken bent. 😉

Veel praktijkervaring opgedaan, deze kennis en ervaring deel ik graag met anderen zoals jij.

7,7 miljard mensen op de wereld.

En daar komen er elk jaar +/- 83 miljoen bij!

Al zou ik iedereen willen ontmoeten, het is met zoveel mensen onmogelijk lijkt het.

Er waren in 1995 zoveel Youtube video’s online dat je ze niet in 1 leven kon bekijken.

Wat ik probeer te zeggen, er is veel meer dan waar ik leef. Niet alleen waar ik woon, maar ook hoe ik over dingen denk. Waarom zou ik bijvoorbeeld mijn hele leven een hekel aan iemand hebben als er 7,594 miljard mensen op de wereld zijn? Dat is toch verspilde energie..

Door de jaren heen leer ik mijzelf en het leven steeds beter kennen. Ik kon mijn vroeger altijd erg druk maken om dingen of wakker liggen over werk. Mij zorgen maken over wat anderen van mij vonden.

Altijd opzoek zijn naar nieuwe ontwikkelingen, nieuwe dingen willen leren en gewoon dingen uitproberen zonder alles foutloos en perfect te willen doen.

De beste les is een levensles, dus door het zelf mee te maken.

Je kunt toch ook niet leren autorijden uit een boekje?

In 2007 richtte ik mijn eerste bedrijf Lumineux op. Na 4 jaar in deze branche te hebben gewerkt dacht ik “dit werk kan ik ook voor mijzelf”. Volledig gespecialiseerd in de catering en verhuur, ook wel bekend als partycatering. In 2011 verkocht ik Lumineux aan mijn compagnon en zijn zwager. In 2011 richte ik mijn 2e bedrijf op WEPPIES.. internet en marketing. Bouw van websites en internet marketing voor het MKB.

In 2013 richtte ik mijn derde bedrijf DasSnel op. Lokale retail winkels op een online platform met bezorgservice. Ondanks de grote interesse en potentie verliep deze samenwerking met mijn 2 andere compagnons teleurstellend. Dit bedrijf heb ik dan ook in 2017 opgeheven.

In 2014 kwam ik in contact met een reclamebedrijf, FPDesigners (Full Package Designers). Met dit bedrijf ben ik een nieuwe samenwerking gestart voor een totaalpakket. Hieruit is ook mijn vierde bedrijf ontstaan, AutoStickerTotaal. Een website waarop je allerlei soorten autoreclame en bestickering kan vinden en kan bestellen. Eind 2018 besloot FPDesigners te stoppen. Gelukkig heb ik snel een nieuwe partij gevonden.

In 2017 ontstond per ongeluk mijn vijfde bedrijf. Na een intensieve samenwerking met een aantal freelance developers, bracht een hersenspinsel van mij een relatief simpel programma. Dit programma actief in de markt neerzetten zou zomaar eens een goede zet kunnen zijn. Met een nieuwe naam en huisstijl is aapsoftware geboren.

In 2018 heb ik gelukkig een nieuwe partner gevonden voor mijn AutoStickerTotaal. Samen met A-media Reclame weten we alle bestaande en nieuwe klanten te voorzien van reclame- en marketingmaterialen, niet alleen voor je auto. Ook gevelreclame, huisstijlen en andere materialen waarop je reclame kan printen of bedrukken.

2019 is het jaar geweest van VERS TAXI. Mijn zesde bedrijf samen met Dick van Dolder, de lokale slager (Slagerij van Dolder) uit Zeist, waar ik al sinds mijn cateringbedrijf kwam. We kochten namelijk bij hem vlees in voor onze cateringpartijen. Hij wilde iets doen voor de lokale winkels. Na een avondje sparren is VERS TAXI ontstaan. Ik de IT (website/backoffice) en hij de logistiek.

2020 het jaar is amper begonnen of corona (Covid-19) neemt de overhand over de gehele wereld. Alle ‘mooie’ plannen blijken ineens in het water te vallen. Maar tot mijn verbazing loopt VERS TAXI ineens als een trein. Mensen bestellen massaal hun lokale boodschappen bij VERS TAXI. We schalen op met extra voertuigen en een nieuwe locatie voor al het sorteerwerk. Ook aapsoftware legt dit geen windeieren. Mensen willen graag deze ‘stille tijd’ gebruiken om software te gaan implementeren.

2020 (feb) is ook het jaar (tijdens de corona) waarin ik besef dat je bedrijf kwetsbaarder kan zijn dat je denkt. Ik heb mij volledig gestort op een nieuw businessmodel dat ervoor moet zorgen dat een volgende pandemie geen hinder veroorzaakt bij welk bedrijf dan ook waar ik op dat moment bij betrokken ben. 1 van de nadelen die ik constateerde is dat we veel meer moesten thuiswerken. Ik besefte ook dat wij veel handmatige handelingen verrichten die we allang geautomatiseerd hadden kunnen hebben. Ik heb mij hier dan ook een aantal maanden goed in verdiept en processen compleet anders ingericht.

2020 (mei) Lancering van mijn eigen Happy Platform. Alles wat ik weet, niet wil vergeten en graag wil delen vind je in in 1 platform. Eenvoudig te bekijken in video’s. Daarnaast hebben we (Dick en ik) voor VERS TAXI een geïnteresseerde partij gevonden die graag het concept verder groot willen maken. De onderhandelingen zijn gestart. 

2020 (juni) het betreft een persoonlijke aangelegenheid maar zeker niet minder belangrijk om hier te vermelden. Mijn jongste dochter van 6 maanden krijgt hersenvliesontsteking. Ons leven staat stil en op z’n kop. Na een een onzekere periode krijgen we na 11 dagen onze ontslagbrief uit het ziekenhuis. Ze mag weer mee. Nu vraag je je misschien af, wat heeft ze er uiteindelijk aan overgehouden? Vooralsnog is hersenletsel duidelijk te merken. Ze is echter nog te klein om definitieve conclusies te trekken. Ze doet het heel goed en met wat aanpassingen in onze ‘agenda’s’ kunnen we het voor onze dochter leuk en behapbaar maken.

2020 (aug) VERS TAXI is officieel overgenomen (de handtekeningen zijn gezet) en de naam voor de toekomst zal Lokalist zijn. Hoe leuk wij het gele logo van onze VERS TAXI ook vonden, met de nieuwe naam Lokalist en huisstijl kunnen ze meer dan alleen versproducten aanbieden en draagt dit bij aan een ongeremde groei voor lokale diensten. 

2020 (dec) de corona heeft een grote impact op de hele maatschappij. Ook ik merk de effecten die het heeft op thuis, onderwijs, de winkels en natuurlijk mijn bedrijfsleven. De strategie voor 2021 is daarom opnieuw gemaakt, ondanks een duidelijke strategie exact 12 maanden geleden. 2021 zullen we veel onderdelen afstoten en meer focus krijgen op de core van elke business. Zo kunnen we continuïteit garanderen voor onze bestaande en nieuwe klanten, maar ook voor ons eigen mensen en leveranciers.

2021 (feb) verschillende oorzaken hebben ervoor gezorgd dat ik mijn aandelen in mijn aapsoftware heb verkocht. Niet alleen de drang om iets anders te starten werd steeds sterker, ook thuis na het ongeluk met mijn jongste dochter heeft mij doen beseffen dat als ik mijn leven anders wil indelen dat ik keuzes moet maken. De keuze om het aapsoftware zonder mij verder te laten gaan was zeker niet makkelijk, maar vermoedelijk wel een hele goede keuze. Ik sluit een bijzonder intensieve periode af maar de vaste freelance programmeur die vanaf dag 1 werkte aan aapsoftware neemt het stokje over.

2021 (maart)  Zelf heb ik besloten om mij te gaan richten op verkoop.  Verkoopprocessen bij bedrijven en de optimalisatie in een bedrijf rondom verkoop. Na meer dan 15 jaar ervaring waarin ik meerdere bedrijven succesvol heb opgezet en in acceptabele tijd omzet wist te genereren weet ik zeker dat ik verkoop beheers. Meerverkoopsucces.nl is geboren en ik focus mij op online trainingen en verhuur mijzelf als interim aan organisaties. Mijn aangekondige vertrek bij aapsoftware zorgde dat ik vrijwel direct wat klussen in mijn agenda had toen ik weer beschikbaar was voor werk. 

2021 (april) na enige twijfel toch besloten om het MKB portfolio van WEPPIES.. over te doen naar een andere partij. Chenotie Design gaat onder haar naam de klanten bedienen. De naam WEPPIES.. zal niet direct uit het straatbeeld verdwijnen. Er lopen meerdere resellers oplossingen via ‘WEPPIES..’ en dit zal voorlopig nog zo blijven.

2021 (juli) de "cooldown" na de verkoop van mijn laatste bedrijf is inmiddels doorgedrongen en elke dag 16 uur werken slijt beetje bij beetje uit mijn ritme. Inmiddels heb ik een grote club met specialisten gevonden waar heel veel kennis over sales en marketing wordt gedeeld. Iets wat ik ben gaan missen, menselijk contact over dezelfde interesses als ik. Sales Marketing Group of afgekort SMG (uit Huizen), gaf mij direct een warm bad toen ik mij aansloot. 

2021 (aug) tijden vliegen voorbij, wederom kom ik erachter dat de zomervakantie rustiger is dan je hoopt. Veel mensen zijn weg, ook doordat de coronamaatregelen meer mogelijkheden biedt aan mensen, gaan veel mensen er op uit. Ook bij SMG zijn veel mensen weg. Deze rust komt goed uit om mijn eigen programma's uit te rollen. Ik heb 2 programma's ontwikkeld. 

2021 (sep) De programma's staan inmiddels online. Het eerste is een persoonlijke programma, meer zelfvertrouwen, je potentie ontdekken en jezelf dus in beweging krijgen om naar je nieuwe niveau te groeien. Daarnaast heb ik een zakelijke programma voor als je meer succes met je bedrijf wilt. Meer verkopen, meer bekendheid, meer omzet maken is allemaal niet moeilijk, als je weet hoe. 

BE HAPPY 😁❤️💪🏾

Ontvang 10 achtergronden met unieke quotes voor je smartphone, tablet en desktop.

Zo zie je dagelijks de beste quote om jezelf eraan te herinneren dat jouw geluk belangrijk is.

Ga naar de "BE HAPPY" quotes